استراتژی سئو چیست؟ تدوین استراتژی مناسب از سئوی محتوا تا سئوی فنی سایت googlefirebase
انتشار: شهریور 24، 1402
بروزرسانی: 19 آذر 1404

استراتژی سئو چیست؟ تدوین استراتژی مناسب از سئوی محتوا تا سئوی فنی سایت googlefirebase

استراتژی سئو چیست؟ تدوین استراتژی مناسب از سئوی محتوا تا سئوی فنی سایت googlefirebase

در این مطلب از «مجله فرادرس» توضیح دادیم استراتژی سئو چیست، چه اهمیتی دارد و چگونه باید آن را تدوین کرد. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ دهنده» امکان معرفی کسب وکار به دیگران را برای شما فراهم می کند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است.

  • لینک های داخلی، پیوندهایی به سایر صفحات سایت خودمان از داخل سایت است.
  • سپس بایستی هر یک از صفحات وبسایت خود را زیر دسته بندی های مربوطه قرار دهید.
  • اگر تیمی درون سازمان خود ندارید که بهینه سازی سئو تکنیکال را انجام دهد، بهتر است که برونسپاری آن را درنظر داشته باشید.
  • در ادامه سه مورد از مهم ترین اقداماتی را که باید در سئو خارجی انجام دهیم، بررسی می کنیم.
  • گوگل در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که وب سایت های دارای این گواهینامه در اولویت رتبه بندی بالاتری نسبت به دیگر نتایج قرار می گیرند.

اگر قبلا سایت به Search Console وصل شده است، بهتر است آن را به دقت بررسی کنید. برای بررسی لینک، ابزارهایی مثل Ahrefs و Semrush گزینه های مناسبی هستند. برای بررسی ساختار سایت و موارد بسیار بیشتر می توانید از Screaming Frog استفاده کنید. چیزی که ما در استراتژی SEO به آن نیاز داریم، همان بخش نیازمندی ها و نقاط درد است. آن ها چه چیزی می خواهند؟ نیازمندیشان چه چیزهایی است که رفع نشده است؟ دانستن این موارد در تهیه محتوا و تحقیق کلمات کلیدی کمک فراوانی می کند.

قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان صفحه، پیوند یکتا و توضیحات متا

اول از همه بیایید برای آن دسته از مخاطبانی که با این مفهوم آشنایی ندارند، سئو را تعریف کنیم. سئوکارها، افرادی هستند که وب سایت ها را بهینه سازی می کنند تا کمک کنند در موتورهای جستجو در رتبه های بالاتری ظاهر شده و «ترافیک ارگانیک» بیشتری بگیرند. او به یاری کسب وکار ها می آید تا به سوالات مخاطبان راجع به صنعت مورد نظرشان پاسخ دهند و از این فرصت استفاده کرده و محصول شان را بفروشند.

معایب نداشتن استراتژی سئو

گفتیم برای اینکه گوگل به صفحات مختلف سایت سرک بکشند و آن ها را بررسی و رتبه بندی کنند، اول باید کراولرها (ربات های خزنده) را وارد صفحهٔ شما کند. ما لیستی از تمام کارهایی که برای بهینه سازی فنی سایت نیاز است، آماده کردیم. اگر احساس کردید برخی موارد مبهم یا دشوارند، در بخش نظرات برای ما بنویسید. تا اینجا فهمیدیم سئو تکنیکال یا همان technical seo چیست و بحث های تئوری و مقدماتی مهم را مرور کردیم.

مرحله 2: معماری سایت را اصلاح کنید

در آینده به صورت کامل بحث پیلاربندی را توضیح خواهیم داد اما برای درک این موضوع در اینجا به صورت کوتاه درباره آن صحبت خواهم کرد. بیایید تفاوت بین  KPI (شاخص کلیدی عملکرد) و هدف را ببینیم، زیرا که نیاز داریم هر دو مورد را تعیین کنیم. اگر همچنان از HTTP غیر ایمن استفاده می کنید، از توسعه دهندگان خود بخواهید در اسرع وقت به HTTPS (ایمن) تغییر دهند. شما باید یک گواهی SSL بخرید و 301 تغییر مسیر را از صفحات HTTP به صفحات امن جدید تنظیم کنید. هر کسی که پیوندهای سایت قدیمی شما را دنبال کند به طور خودکار به نسخه ایمن هدایت می شود.