بروزرسانی: 19 آذر 1404
تدوین استراتژی سئو؛ آموزش تدوین استراتژی های برنده سئو پابلیکا googlefirebase
تدوین استراتژی سئو؛ آموزش تدوین استراتژی های برنده سئو پابلیکا googlefirebase
همچنین میتوانید از خدمات یک متخصص سئو برای بهبود سئو فنی وبسایت خود استفاده کنید. هر صفحه در سایت شما باید حداقل به یک صفحه دیگر، ترجیحاً بیشتر، بسته به اهمیت صفحه، پیوند داده شود. مانند مقاله ای بدون مقدمه، این صفحات فاقد زمینه ای هستند که ربات ها بدانند چگونه باید ایندکس شوند.
- در نتیجه، اطمینان از تجربه کاربری بهینه برای کاربران جستجو بر اثربخشی استراتژی سئوی شما تأثیر خواهد داشت.
- در تولید محتوای جدید باید در نظر بگیرید که فردی که عبارات مد نظر ما را جستجو می کند به دنبال رسیدن به چه نواع اطلاعات و محتوایی است.
- صفحات وبسایت شما بایستی به طور کامل از امنیت، mobile friendly بودن، عدم وجود محتوای تکراری و سایر موارد دیگر برخوردار شوند.
- اگر کمی با دقت بیشتری بخواهید رقبا را بررسی کنید، باید وضعیت فنی سایتشان را مشخص کنید.
- همان طور که گفتیم، داشتن سایت مپ XML به موتورهای جستجو در درک و کراول کردن صفحات شما کمک می کند.
- سرعت و سهولت ورود، خزش و خروج ربات های موتورهای جستجو در هر وبسایتی و سرعت ایندکس شدن صفحات بستگی دارد به معماری کلی وبسایت، ساختار و نقشه ای که تمامی صفحات یک وبسایت را به یکدیگر متصل کرده است.
شاخص هایی که نمایش دهنده ی روند رشد هستند شامل مواردی همچون میزان impression، ورودی از جستجوی گوگل (افزایش ورودی از کلماتی که شامل برند نمی شوند) و رتبه ها هستند. از بخش Keyword Matrix در ابزار الکسا می توانید سهم بازار جستجوی رقبا را ببینید و همچنین از کلمات کلیدی که دارای جایگاه هستند با خبر شوید. البته می توانید ببینید کدام رقبا در کدام حوزه ها قوی تر و در کدام بخش ها ضعیف تر عمل کرده اند.
سئوی محلی، ضروری برای مشاغل
این را در نظر داشته باشید که پیلارها بر روی کلمات پرسرچ تر متمرکز هستند و کلاسترها بیشتر شامل عبارات طولانی (Long-tail Keywords) می شوند که تکمیل کننده کلمات پیلارها هستند. کلمات یا عباراتی که برای پیلار در نظر گرفته می شود در سطح های بالاتری هستند. به عنوان مثال قصد داریم روی عبارت “آموزش سئو” یا “نرم افزار حسابداری” تمرکز کنیم.
مقالات مرتبط
کارشناس سئو باید وبسایت، حوزه کاری و تعداد موضوعات را بررسی کند و بعد تصمیم بگیرد. تمام صفحات یک وبسایت باید درون یک سلسه مراتب مشخص قرار گرفته و تعریف شده و به یکدیگر وصل شده باشند. این مهم ازطریق داشتن یک ساختار منطقی و منظم که هر صفحه را به صفحه (دسته بندی بزرگ تر) مادرش و درنهایت به صفحه خانه وصل می کند، امکان پذیر است. در چنین ساختاری ربات به راحتی می تواند از یک صفحه وارد شود، به تمام صفحات مرتبط با آن دسته بندی و در نهایت به صفحه اصلی آن دسته برسد. سرعت و سهولت ورود، خزش و خروج ربات های موتورهای جستجو در هر وبسایتی و سرعت ایندکس شدن صفحات بستگی دارد به معماری کلی وبسایت، ساختار و نقشه ای که تمامی صفحات یک وبسایت را به یکدیگر متصل کرده است.
استفاده از URL های صحیح، کوتاه و شامل کلمات کلیدی مرتبط توصیه می شود. «خوشه های محتوا» (Content Clusters) محتوای مرتبط را به هم لینک می کنند تا موتورهای جستجو آن ها را بهتر بیابند و کراول و ایندکس کنند. به احتمال زیاد در قسمت بررسی قابلیت کراول شدن این مرحله را می گذرانید، اما بد نیست که اینجا هم آن را مطرح کنیم. همان طور که گفتیم، باید مطمئن شوید که ربات های جستجو به صفحات مدنظر شما هدایت می شوند و به راحتی به آن ها دسترسی پیدا می کنند.