بروزرسانی: 19 آذر 1404
تیم کوپیدو راهنمای کامل خدمات سئو برای بهبود رتبه سایت googlefirebase
تیم کوپیدو راهنمای کامل خدمات سئو برای بهبود رتبه سایت googlefirebase
جدا از بازیافت محتوا، در تولید محتواهای جدید قالب ویدیو را هم در نظر بگیرید و در آپارات منتشر کنید. اگر نمی توانید و به یک محتوای جدید نیاز دارد، پست بلاگ مرتبط با آن تهیه کنید. این کار باعث می شود شما یک مجموعه پست خوب دربارهٔ یک موضوع داشته باشید. توجه کردن به نیت کاربر و رفع نیازهای او، باعث می شود محتوا تقویت شود که در نهایت، به بهبود سئو منجر می شود. پست های مهمان هم فرصت خوبی برای همکاری با سایر سایت ها و گرفتن بک لینک است؛ همچنین شما می توانید میزبان پست های سایر کسب وکارها باشید تا به این ترتیب، ترافیک بیشتری به سوی خود بکشانید.
- همچنین، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ها، زیرعنوان ها، و متا تگ ها نیز می تواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.
- با درک آن ها و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب، ترافیک ارگانیک و هدف مندی را جذب می کنید.
- این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است.
- تگ عنوان و متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده باشند، مهمترین شانس شما برای جلب توجه کاربران در نتایج جستجو است.
- توضیحات متا خلاصه ای از محتوای یک صفحه وب را نشان می دهد؛ توضیحات متا اگرچه مستقیماً روی رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر نمی گذارند، اما در افزایش نرخ CTR بسیار مؤثر است.
پیوند خارجی چیز خوبی برای سئوی شماست، اما سئوی صفحاتی را که در وبسایت خود ذکر می کنید نیز بهبود می بخشد. البته توجه داشته باشید که صرفا نصب افزونه های سئو باعث بهبود سئو سایت شما نخواهد شد بلکه این افزونه ها با ارائه برخی نکات شما را در بهینه سازی سایتتان راهنمایی می کنند. وقتی کلمات کلیدی را انتخاب می کنید، تنها بر اساس حجم جستجو تمرکز نکنید. کلمات کلیدی که کاربران با اینترنت تجاری (قصد خرید) جستجو می کنند، نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالاتری را دارند.
کیفیت محتوا
به واسطه فراهم کردن اطلاعات بیشتر برای وب سایت می توان به افزایش نرخ کلیک آن امیدوار بود. بنابراین با وجود اینکه متا تگ ها غالبا به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی موثرند، اما همچنان در سئو از اهمیت برخوردارند. موتورهای جستجو انواع مختلفی از محتوا را اعم از متن، تصویر و ویدئو در نتایج جستجو نمایش می دهند و هر یک از این ها بر اساس میزان ارتباط با خواسته کاربر می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند. به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد. در نتیجه، سئو از بهینه سازی معیارهای مشخص به کار در جهت تجربه کاربری بهینه تغییر کرده است.
چه کارهایی برای بهبود سئو سایت انجام دهیم؟ (۲۳ اقدام کارساز)
با این حال، اگر می خواهید تازه سازی کنید یا می خواهید در مورد لینک های داخلی بیاموزید، آن ها را ادامه دهید. پیوندهای داخلی پیوندهایی هستند که در داخل وب سایت خود قرار می دهید و به صفحات یا پست های دیگر در وب سایت شما منتهی می شوند. نمونه هایی از این می تواند دکمه ای در داخل صفحه اصلی شما باشد که به صفحه خدمات شما، پیوندهای پاورقی، متن هایپرپیوند شده و غیره منتهی می شود. ارتباط برقرار کردن با وب مستران و سایت های مرتبط با حوزه ی فعالیت شما، می تواند به افزایش لینک ها و بهبود سئو کمک کند.
همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند. هنگامی که موضوع را تعیین کردید، می توانید به کلمات کلیدی بازگشته و آن کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع محتوای شما را به بهترین شکل نشان دهد. با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام نتایج صفحه اول جستجو برای “بهترین قهوه ساز خانگی” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول. به عبارت دیگر، گوگل آن را یک کلمه کلیدی تحقیقی و نه تراکنشی می داند. با نگاه کردن به صفحه نتایج جستجو می توانید تشخیص دهید که هدف از جستجو در پشت عبارت جستجوی شده توسط کاربر چیست و آیا آن کلمه کلیدی با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. در این فصل، یاد میگیرید که چگونه موضوعات مورد نظر خود را یافته و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه کسب کنید، پیدا کنید.