بروزرسانی: 19 آذر 1404
سئو منفی چیست؟ روش های مبارزه با سئو منفی رایمون googlefirebase
سئو منفی چیست؟ روش های مبارزه با سئو منفی رایمون googlefirebase
بهترین روش برای بهبود سئوی یک سایت بهبود محتوا، طرح و تنظیماتی است که آن را به یک سایت مناسب برای موتورهای جستجو تبدیل می کند. به همین خاطر هم بهترین روش برای آسیب زدن به سئوی یک سایت ایجاد تغییر در جوانب مختلف آن است. امیدواریم که نکات قبلی به اطلاع کاربران در مورد ماهیت کمپین های منفی سئو و آنچه می توان در مورد آنها انجام داد، کمک کند. همانطور که قبلا ذکر شد، این مقاله سئو منفی چیست یک مرور کلی بوده است. کاربران می توانند تحقیقات خود را انجام دهند تا از تهدیدات موجود کاملاً آگاه باشند.
- به همین خاطر یکی از روش های حمله به اعتبار شرکت ها ایجاد پروفایل تقلبی با نام و نشان آن هاست.
- از آنجا که این اغلب پیچیده ترین و مخرب ترین نوع حمله است، دفاع در برابر آن نیاز به آمادگی گسترده دارد.
- برای اینکه بتوانید از شر لینک های اسپم خلاص شوید، سعی کنید تا جای ممکن این لینک ها را حذف کنید.
پروتکل حذف Robots نام رسمی فایل robots.txt چیزی است که به خزنده های وب و سایر ربات های وب می گوید چگونه از یک سایت استفاده کنند. یکی از تغییرهای پروتکل، مثال فهرست زدایی ذکر شده در بالا است، اما احتمالات دیگری نیز وجود دارد. به جای ممنوع کردن کل یک سایت، هکرها می توانند عکس این کار را انجام دهند و یک سایت کامل را برای روبات ها باز کنند، از جمله صفحاتی که در دست ساخت هستند.
سئوی منفی چیست؟
هدف آن ها از بین بردن اعتبار شما نزد گوگل و سرقت رتبۀ بالای شما در صفحات نتایج جستجو برای (SERP) کلمات کلیدی مهم است. گاهی اوقات اسپمرها اکانت های جعلی در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند و از نام و اطلاعات وبسایت و شرکت شما استفاده می کنند که بر رتبه سئو سایت شما تاثیر می گذارد و موجب سئو منفی سایت شما می شود. شما باید این حساب های کاربری را با ریپورت کردنشان به عنوان اسپم، انجام دهید و نگذارید فالوئرهای زیادی کسب کنند. از سایت Mention می توانید استفاده کنید تا متوجه شوید در چه جاهایی و در کدامیک از شبکه های اجتماعی، منشن می شوید. با ایجاد حساب کاربری در این سایت و فعال کردن گزینه «Create alert» می توانید اسم برند خود و کلمات کلیدی که برای شما مهم است، درج کنید. می توانید از زبان های مختلفی استفاده کنید و کلمات کلیدی را به چند زبان، مثلا فارسی و انگلیسی درج کنید.
انواع مختلف سئو منفی چیست؟
بدیهی است که شما باید به لیست Google My Business خود توجه داشته باشید و نظرات جدید شرکت خود را بررسی کنید. نظرات جعلی خط مشی Google را نقض می کند ، بر اساس آن ، هرگز نباید “از طرف دیگران نظر ارسال کرد یا هویت یا ارتباط خود را با مکانی که در حال بازبینی هستید اشتباه اعلام کرد”. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس محتوای خود را وارد کنید تا از موارد تکراری آن به صورت آنلاین مطلع شوید. در آوریل 2012 ، گوگل به روزرسانی پنگوئن را راه اندازی کرد و برای اولین بار ، آنها اقدامات مجازاتی شدیدی را علیه سایت هایی با لینکهای ساختگی در نظر گرفت.
چه ابزارهایی می توانند به شما در مبارزه با Negative SEO کمک کنند؟
به تکنیک های غیراخلاقی که توسط رقبا یا مهاجمان دیگر برای تخریب و آسیب رساندن به رتبۀ یک سایت دیگر انجام می شود، سئوی منفی یا Negative SEO گفته می شود. اینجا بعضی از رقبای ما با ساختن صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی، سعی می کنند اعتبار ما را تضعیف کنند. معمولاً هم این کار با استفاده از ربات انجام می شود؛ چون سئوکار اصلاً وقت ساخت و مدیریت چند حساب جعلی را ندارد. اگر گوگل تشخیص دهد که لینک سازی به صورت نامعتبر یا اسپمی انجام شده، رتبه ارگانیک سایت مقصد را کمتر می کند و تا زمانی که این بک لینک ها از پروفایل دامنه حذف نشود، این رتبه بازیابی نخواهد شد. مفاهیم سئو منفی، ابزارهای تست سئو منفی و روش های جلوگیری از سئو منفی را در قسمت های قبل مقالات آموزش سئو مطرح نمودیم.