معرفی بهترین ابزار آنالیز رقبا در سئو و فضای دیجیتال بلاگ ژاکت googlefirebase
انتشار: مرداد 21، 1400
بروزرسانی: 19 آذر 1404

معرفی بهترین ابزار آنالیز رقبا در سئو و فضای دیجیتال بلاگ ژاکت googlefirebase

معرفی بهترین ابزار آنالیز رقبا در سئو و فضای دیجیتال بلاگ ژاکت googlefirebase

اگر گوگل آنالیتیکس هوایی است که یک بازاریاب آنلاین تنفس می کند، گوگل سرچ کنسول (وبمستر تولز سابق) غذایی است که بازاریاب آنلاین از ان تغذیه می کند. اگر هنوز از گوگل آنالیتیکس استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم در اسرع وقت این کار را بکنید. هیچ منبع داده دیگری مانند Google Analytics وجود ندارد که اطلاعات با کیفیت و دقیقی ارائه دهد.

  • شما می توانید از این ابزار برای بررسی کیفیت سئو سایت خود نیز بهره ببرید.
  • Screaming Frog SEO Spider یک نرم افزار کامپیوتری است که به وبمستران و متخصصان سئو امکان می دهد تا وب سایت ها را به صورت خودکار تحلیل کنند و اطلاعات مربوط به سئو و فنی آن ها را جمع آوری کنند.
  • در آخر، باید عملکرد محتوای خود را مانند ترافیک، نرخ تبدیل و بازخوردهای کاربران ارزیابی کنید و در صورت نیاز، آن را به روزرسانی کنید.
  • یکی دیگر از افزونه های رایگان برای بررسی سئوی سایت، افزونه «Check my Links» در مرورگر کروم است.

این عناصر کلیدی مانند تگ های عنوان، توضیحات متا، تگ های هدر و کیفیت محتوا را تجزیه و تحلیل می کند تا اطمینان حاصل شود که هر صفحه با بهترین شیوه های سئو مطابقت دارد. رتبه ریاضی PRO ارائه می دهد تحلیلگر رقیب دقیقاً در داشبورد مشخص می شود. مانند تصویر زیر می توانید وب سایت رقیب خود را با وارد کردن URL آن بررسی کنید. کلیک کنید بر روی حسابرسی را شروع کنید را فشار دهید تا امتیاز و نتایج چک لیست را دریافت کنید. ممیزی SEO یک ارزیابی جامع از پایبندی یک وب سایت به بهترین شیوه ها برای بهینه سازی موتور جستجو است. همانطور که در تصویر بالا می بینید، می توانید آدرس وب سایت خودتان را در کادر مشخص شده وارد کنید و بعد هم با زدن دکمه start منتظر ساخته شدن فایل سایت مپ سایت خودتان باشید.

ایجاد دید وسیع به منظور تدوین استراتژی حرفه ای تر

Moz Pro همچنین دارای یک معیار «اعتبار دامنه» (Domain Authority) است که نشان دهنده اعتبار کلی دامنه شما است. این معیار می تواند به شما کمک کند تا پیشرفت سئو سایت خود را در طول زمان پیگیری کنید و با رقبا مقایسه کنید. محتوای سایت باید با اهداف شما، مخاطب هدف و کلمات کلیدی کسب وکار، مرتبط باشد. هدف از این بررسی، افزایش اثربخشی محتوا بر مخاطب، استفاده درست از کلمات کلیدی، بهبود رتبه در موتورهای جستجو خصوصا گوگل، کاهش خطاهایی نظیر غلط املایی و مشکلات نوشتاری و همچنین برندسازی است. این بررسی بهتر است با اولویت بندی و از صفحات اصلی تر و مهم تر مانند صفحه اصلی سایت و صفحه محصولات شروع شود. Moz Pro یکی دیگر از ابزارهای معروف و موثر برای تحلیل و بهبود سئو (SEO) وب سایت ها است که توسط شرکت Moz ارائه می شود.

۳. ابزار GrowthBar

GrowthBar یک افزونه Chrome است که می تواند به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل رقابتی و پیگیری رتبه بندی سئو کمک کند. با GrowthBar ، مستقیماً به صفحات نتایج موتور جست و جو مربوط به هر وب سایت دسترسی پیدا کنید. با این کار می توانید عملکرد رقبا را ارزیابی کرده ، کلمات کلیدی ، بک لینک و تبلیغاتی را که برای آنها کار می کند را مشاهده کنید.

6 ممیزی سایت Ahrefs

تحلیل سئو سایت به شما و ما کمک می کند دید مناسبی از رقبا، سختی کلمات کلیدی و حوزه کاری شما پیدا کنیم. ابزارSquirrly عملکرد سایت شما را افزایش داده و باعث ایجاد ترافیک می شود. این ابزار همچنین گزارش های عملکرد هفتگی سایت را به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا بلاگ ها ، ترافیک ، سئو ، بک لینک ، رسانه های اجتماعی و اختیارات دامنه را تحلیل کنید. این ابزار مشکلات تکنیکال سئوی سایت را کشف کرده و یک تحلیل از سئوی محتوایتان ارائه می دهد. به عبارت دیگر این ابزار به شما کمک می کند تا وب سایت خود را بررسی کنید.